Ansluta larm till larmcentral

När du köper och äger ditt inbrottslarm kan du själv bestämma om några tjänster för larmövervakning och åtgärd med väktare skall knytas till ditt larm.

Vi samarbetar med Lövestad och Tempest larmcentraler

Larmcentralens uppgift är att övervaka ditt larm och vidta åtgärder vi larmhändelser t.ex. ringa kontaktpersoner eller skicka väktare osv. Exakt hur larmcentralen skall agera bestäms i en åtgärdsinstruktion som du som kund i samråd med larmcentralen utformar när larmet kopplats upp.

Vi har valt att samarbeta med Lövestad och Tempest larmcentraler för att kunna erbjuda våra kunder larmcentralstjänster av högsta kvalité. Vill du ansluta ditt larm till någon av våra samarbetspartners levereras ditt larm klart för anslutningen. Vi tar även hand om kontakten med larmcentralen för att göra det enkelt för er.

När du ansluter ditt larm till larmcentral övervakas larmet dygnet

Huvudsyftet är att garantera att eventuella larm blir åtgärdade, antingen genom din egen, kontaktperson eller väktares insats.

När ditt larm är anslutet till larmcentral övervakas ditt larm dygnet runt av operatörerna. Om det händer något finns det alltid någon där som ser till att du eller andra kontaktpersoner blir kontaktade och att en åtgärd vidtas.

Åtgärd vid larm

Om larmet löser ut, följer operatörerna hos larmcentralen en åtgärdsinstruktion som du kan vara med och anpassa efter ditt behov. En vanligt förekommande rutin är att man ringer bostaden för att kontrollera om användaren av misstag utlöst larmet, operatören kommer att kontrollera din behörighet genom att fråga efter din personliga kod. Svarar ingen i bostaden söker man övriga kontaktpersoner som knutits till anläggningen. Om ingen kan nås skickar man väktare eller fortsätter att söka kontaktperson beroende på vad man kommit överens om i åtgärdsinstruktionen.

Om kameradetektor har utlöst larmet kommer operatören att mycket snabbt kunna se vad som orsakat larmet och snabbt vidta rätt åtgärd t.ex. larma Räddningstjänsten vid verifierad brand. Kameradetektorerna i larmet tar bilder vid rörelse, brand och överfallslarm.

Tempest Larmcentral

Larmövervakning med bildverifiering

En väldigt populär tjänst som många kunder använder idag är larmmottagning med bildverifiering. Denna tjänst innebär att larmcentralen förutom larmhändelsen också får bilder från installerade kameradetektorer vid larm. Dessutom kan du som kund också få bildsekvens direkt till din telefon via app och e-post. Med hjälp av bildverifiering kan man lättare vidta rätt åtgärd och avgöra om ett larm är falskt eller skarpt och undvika onödiga utryckningar.

Tillskillnad från de flesta larm på marknaden så går kommunikationen till larmcentralen som datatrafik över GPRS (IP) vilket är säkrare än analog överföring i GSM-nätet.

Smart och prisvärt – fria utryckningar

I larmtjänsten hos Tempest Larmcentral ingår fria utryckningar, vid konstaterat inbrott eller skadegörelse. I jämförelse med många andra alternativ på marknaden får du en mycket prisvärd larmövervakning till ett av de absolut förmånligaste priserna på marknaden.

Prova Tempest larmcentral fritt i 3 månader

När du beställer larm bjuder vi på 3 fria månader hos Tempest Larmcentral. När ”prova på” tiden gått ut väljer du om du vill fortsätta tjänsten eller sköta övervakningen själv. Dessutom bjuder vi på anslutningsavgiften!

Ordinarie prislista privatkund

  • Larmmottagning med bildverifiering: 129kr/mån
  • Anslutningsavgift: 495kr

Lövestad larmcentral

Lövestad larmcentral är en oberoende certifierad larmcentral och en av de snabbast växande larmcentralerna i Sverige idag. Larmcentralen kan med den senaste tekniken erbjuda larm och kameraövervakningstjänster till både privatpersoner och företag över hela landet.

En av fördelarna med en oberoende aktör är att vi upplever det enklare att skräddarsy åtgärder med lokala bevakningsföretag som i vissa fall kan erbjuda en högre närvaro lokalt än de större aktörerna vilket passar Protexus verksamhet då vi tycker det är viktigt att man så långt som möjligt anpassar produkter och tjänster efter kundens behov.

Åtgärd vid larm

Vid larmhändelse följer operatören på larmcentralen en åtgärdsinstruktion som du kan vara med och anpassa efter era behov. En vanlig rutin är att man ringer bostaden för att kontrollera om ni av misstag utlöst larmet, operatören kommer att kontrollera din behörighet genom att fråga efter din personliga kod.
Svarar ingen i bostaden söker man dig och dina kontaktpersoner på mobiltelefon. Om ingen kan nås skickar man väktare eller fortsätter att söka kontaktperson beroende på vad man kommit överens om i åtgärdsinstruktionen. Om kameradetektor har utlöst larmet kommer operatören att mycket snabbt kunna se vad som orsakar larmet och snabbt vidta rätt åtgärd.

Ordinarie prislista privatkund

  • Larmmottagning med bildverifiering: 99kr/mån
  • Anslutningsavgift: 495kr